Vážení snoubenci,
jsme rádi, že uvažujete o rozhodnutí spojit začátek svého společného života s hradem Bouzov. I dnes, kdy se doba rytířů stala minulostí, nám stále připomíná něco, co by nemělo být zapomenuto. A to vlastnosti, které rytíře ctily: síla využitá k ochraně, úcta k ženám a především láska.
Věříme, že krásné a důstojné prostředí vytvoří tu nejlepší kulisu k prožití významné události ve vašem životě.
Dovolte, abychom vás seznámili s podmínkami a organizací svatebních obřadů.
V prostorách hradu je možno uzavřít občanský i církevní sňatek. Svatební obřady probíhají obvykle od dubna do října v rytířském sále. V ceně obřadu je započítána základní květinová výzdoba, přípitek pro snoubence a svědky, povolení k fotografování a natáčení pro soukromé účely, reprodukovaná hudba, krátkodobé parkování v hradním parku.
Standardní svatební obřad:
Svatební obřady se po dohodě mohou konat i mimo pracovní dobu hradu, tedy od 7.00 - 9.00 a po uzavření podle aktuální provozní doby.
Pátek (od 9 do 12 hodin) - 6.000,- Kč
Sobota (od 9 do 12 hodin) - 12.000,- Kč
Obřady se konají v každou celou hodinu.
Večerní svatební obřad:
denně – (od 18 do 22 hodin) - 12.000,- Kč
Obřad lze uspořádat i na jiném místě:
- kaple
- hradní park bez časového omezení po domluvě
- jiné interiéry (po dohodě)
Při výběru místa je nutné zvážit počet svatebních hostů a kapacitu prostor.
Prostor |
kapacita (z toho k sezení) |
Rytířský sál |
120 (80) |
Kaple sv. Alžběty |
60 (40) |
2. nádvoří |
150 (50) |
park |
neomezeno |
ochoz věže, příkopy, nádvoří |
dle výběru |
Volný termín svatebního obřadu lze zjistit na správě hradu. Termín lze rezervovat, závazným se stává po podpisu Smlouvy o konání svatebního obřadu. Smlouva se zpravidla uzavírá s oběma snoubenci, u cizinců stačí podpis jednoho ze snoubenců, popř. podpis jimi pověřeného prostředníka. V případě telefonické rezervace je třeba uzavřít smlouvu do 14 dnů.
Úřední záležitosti se vyřizují na matrice Obecního úřadu v Bouzově (tel. 585 346 207).
Organizace obřadu je zajištěna pracovníky správy hradu. Vzhledem k tomu, že svatební obřady probíhají v bezpečnostním režimu památkového objektu, je nezbytné, aby všichni svatební hosté plně respektovali pokyny těchto pracovníků (zákaz kouření, pohyb pouze ve vyhrazených prostorách, dodržení časového harmonogramu apod.)
Organizace svatebních obřadů:
- doporučený počet účastníků obřadu je s ohledem na kapacitu rytířského sálu cca 80 osob
- v době obřadu není v objektu možné požívání alkoholických nápojů kromě přípitku snoubenců a svědků
- chůze po dláždění nádvoří a mostů vyžaduje zvýšenou opatrnost – starší hosty je třeba upozornit na výstup po schodech do 2. patra, popř. těmto hostům zajistit doprovod
- v duchu zvyklostí nelze na novomanžele házet rýži, hrách, konfety či cokoli jiného, rozbíjet talíř pro štěstí apod. – toto omezení platí pro celý areál hradu včetně nádvoří
- toalety se nacházejí na 1. nádvoří, uvnitř hradu nejsou k dispozici, na tuto okolnost je třeba svatebčany upozornit předem
Za dodržení stanovených podmínek a za případné vzniklé škody odpovídají objednatelé. Při nedodržení smluvních podmínek má správa hradu právo obřad bez náhrady nezahájit, popř. ukončit i v jeho průběhu.
Kontakt:
Správa státního hradu Bouzov, tel: 608176251
e-mail: svatbanabouzove@seznam.cz, bouzov@npu.cz
Po-Pá od 8:00-15:00 hod, jinak po předchozí domluvě.
Obecní úřad Bouzov http://www.obec-bouzov.cz
Časový harmonogram je nutno dodržet - celková doba svatby (od zahájení před 1. hradní bránou až po obchod novomanželů z hradu) je maximálně 60 min!
Průběh standardního obřadu:
- příjezd vozidel od parkoviště zadním vjezdem přes park, parkování dle pokynů pracovníka hradu
- shromáždění a seřazení účastníků na pokyn ceremoniáře
- starší svatební hosté, obtížně se pohybující, mohou být po dohodě s pracovníkem zavedeni do rytířského sálu před odchodem svatebního průvodu
- uvítání
- přesun k rytířskému sálu, usazení svatebčanů, administrativní úkony
- obřad
- příchod do rytířského sálu
- projev oddávajícího
- výměna prstenů, polibek, podpisy a přípitek
- gratulace svatebčanů
- odchod z rytířského sálu
- fotografování novomanželů
Další individuální požadavky, které bezprostředně souvisejí s obřadem (např. výběr živé hudby, výběr vlastní básně) je možno akceptovat, pokud podstatně nenaruší průběh obřadu není uplatňován smluvní příplatek.
Pokud je harmonogram v některém bodu narušen (např. pozdním příjezdem), musí být operativně zkrácen.
Možnost realizace jiných obřadů:
zásnuby, stříbrná, zlatá a diamantová svatba, křest
Fotografování svatebčanů v dalších interiérech:
poplatek 1500,- Kč (pracovna arcivévody Evžena, schodišťová hala, pokoj sluhy – v ceně zapůjčení určeného mobiliáře), cca 15 osob – 30 minut
Spolupráce s dodavateli:
Nabízíme spolupráci svatebním agenturám, svatebním salonům, kadeřnickým a kosmetickým salonům, hotelům, majitelům historických vozidel, fotografům, šperkařům, květinářstvím, cukrářstvím a dalším firmám, které poskytují svatební servis a služby pro svatebčany. Máte-li zájem uzavřít sňatek na jiném objektu ve správě Národního památkového ústavu, najdete informace na www.npu.cz
Rychlý kontakt
Nevíte si rady? Nevadí, ozvěte se nám, rádi vám poradíme.